2.1.- Treballs per projectes. Situació inicial.

La Llei Wert i el treball per projectes

Imatge Maria Josep Mico Cabedo
La Llei Wert i el treball per projectes
per Maria Josep Mico Cabedo - dilluns, 20 maig 2013, 16:11

He fet moltes xicotetes incursions, tal com deia el meu company Paco, en projectes sense utilitzar gaire les TIC. Aquest curs he començat a introduir més aquestes eines en el meu treball, tot i que em sent insegura perquè no les domine del tot. També és veritat que l'alumnat en sap molt i qüestions tècniques que per a tu són un entrebanc ells les resolen sense més.

Un dels principals problemes que jo veig ara mateix a aquesta manera de treballar és la nova llei de "deseducació"? M'explique: treballar així, per la poca experiència que hi tinc, suposa que l'alumnat resol problemes, pren decisions, assaja estratègies, millora hàbits de comunicació... Però el nivell d'aprenentatges memorístics, repetitius... és escàs. Evidentment, és així com hem de preparar els futurs professionals, però ho dificulta una llei que obligarà els docents a convertir-nos en "preparadors d'exàmens", una mica com ja passa en 2n de Bat.

D'altra banda, la retallada de competències autonòmiques a l'hora d'establir els currículums tornarà a fer creure als alumnes que la seua experiència prèvia, que el seu entorn immediat, la seua pròpia llengua no són dignes d'atenció i estudi. Com si en algunes autonomies no s'hagués instal·lat suficientment ja l'autoodi. Tot açò trau sentit a la investigació de camp i dificulta els aprenentatges significatius que constitueixen la filosofia del treball per projectes.

Juanfratic
Re: La Llei Wert i el treball per projectes
per Juanfra Álvarez Herrero - dilluns, 20 maig 2013, 18:35

Molt encertat el teu comentari. I malauradament tens raó, però tot i això, no lleva que cal que continuem batallant, oposant resistència, fent les coses com tots creiem que cal fer-les.

Gràcies